کد خبر 1359704
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
بازدید وزیر اقتصاد از بندر خشک آپرین اسلامشهر

وزیر اقتصاد و دارایی با حضور در بندر خشک آپرین در اسلامشهر از نزدیک روند عملیات احداث نخستین بندر خشک کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی صبح امروز در سفر یک ساعته به شهرستان اسلامشهر از بندر خشک آپرین بازدید و از نزدیک در جریان روند عملیات احداث نخستین بندر خشک کشور قرار گرفت.

این سفر با دعوت و پیگیری مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر، ری، تهران شمیرانات و پردیس انجام شد، خاندوزی به همراه مدیران کل راه آهن جمهوری اسلامی و گمرکات کشور، فرماندار و جمعی از مقامات استانی از بخش‌های مختلف ایستگاه آپرین و منطقه ویژه بندر خشک بازدید کرده و موانع و مشکلات موجود برای ایجاد بزرگترین بندر خشک کشور را مورد بررسی قرار داد. با دستور وزیر اقتصاد مقرر شد مسئولان راه آهن با سرعت بیشتری زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مورد نیاز استقرار گمرک را فراهم کنند.

به گزارش فارس: در بندر خشک آپرین که به عنوان نخستین بندر خشک کشور و بر اساس تفاهم نامه منعقده بین رئیس کل گمرک کشور با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ عملیات احداث آن در زمینی به مساحت هزار هکتار آغاز شده، قرار است بیش از ۶۰ درصد از کالاهای ورودی کشور دریافت و به صاحبان کالا تحویل داده شود.

با احداث و بهره برداری از بندر خشک‌ آپرین علاوه براینکه بیش از ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد و گام بلندی در راستای تحقق جهش تولید و تسریع در عملیات ترخیص و ورود کالا به کشور برداشته می‌شود، کاهش حمل و نقل جاده‌ای، کاهش سوخت، افزایش سرعت انتقال کالا را می‌توان از دیگر مزایای بهره‌برداری از بندر خشک آپرین نام برد، که قرار بود در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ فاز نخست این بندر به بهره‌برداری برسد، اما با گذشت قریب ۲۳ ماه هنوز این امر تحقق محقق نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس